2024-ben 18. alkalommal rendezték meg a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Konferenciáját 350 logisztikai, beszerzési, raktározási, supply chain vezető részvételével. Az esemény lehetőséget adott arra, hogy a logisztika iránt érdeklődők barátságos légkörben és exkluzív környezetben megvitathassák a szakmai kérdéseket, szakértőktől kérhessenek tanácsot, valamint az izgalmas, hasznos tartalmakkal teli előadásokkal, workshopokkal gazdagíthassák tudásukat.
Az esemény első, szerdai napján a klubtagok rég nem látott barátként köszöntötték egymást a VIP Night keretében, ahol Dr. Csiki Varga Tamás biztonság- és védelempolitikai szakértő a „Világ-rendetlenség – Stratégiai kényszerek és lehetőségek Európa és Magyarország számára” című előadásával nyitotta meg a rendezvényt. Kitért az orosz-ukrán háborúra, az amerikai elnökválasztásra, valamint, hogy ez a világpolitikai helyzet, hogyan érintheti hazánkat.
Egy napjainkban igencsak aktuális és mindenkit foglalkoztató kérdéskör, az Ipar 5.0. is terítékre került egy kerekasztalban Ambrus Ildikó (Profiles International Hungary Kft.), Kovács Judit (Profiles International Hungary Kft.), Szabó Zoltán (NLV Klub), Farkas-Kis Máté (Budapesti Corvinus Egyetem) és Deliága Ákos (CHEQ) részvételével.
Az este lezárásaként könnyed programokkal készültek a szervezők. Egy logisztikai kvízzel Bakos Dániel (Olimpub) vezetésével, valamint egy kaszinóval, ahol az érdeklődők akár a pókerben is próbára tehették szerencséjüket.
A második nap is számos inspiráló előadás tanúja lehetett a hallgatóság. Szabó Zoltán, az NLV Klub elnöke, a Ghibli Cégcsoport alapító-tulajdonosa köszöntötte a jelenlévőket, majd egy kerekasztal-beszélgetés keretében Pletser Tamás (Olaj-, és Gázipar Elemző, Erste Befektetési Zrt.), Madár István (vezető elemző, Portfolio) Dr. Kis-Benedek József (biztonságpolitikai szakértő) főként a gazdasági, pénzügyi, energetikai és a biztonságpolitikai helyzetre fókuszálva osztották meg tapasztalataikat a közönséggel.
A Vodafone Magyarország Zrt. esettanulmányban ismertetésre került, hogy hogyan nyújt megoldást az új kiépített rendszerük a gépi tanulás segítségével a raktárban felmerülő különféle problémákra. A hagyományos biztonságtechnikai kamerarendszereket olyan eszközökkel váltották fel, melyek képesek előre meghatározott események vagy minták felismerésére képi alapon. A vállalat képviseletében Papp Dávid nagyvállalati értékesítési-és marketing igazgató, valamint Kánya Dávid Logistics Manager mutatták be a Vodafone Okos Kamerarendszerét.
Szuchy Csaba, a Rossmann Magyarország Kft. logisztikai vezetője bevezette a jelenlévőket a tenderkiírásuk és lebonyolításuk folyamatába. Érdekes történetet hallottunk arról, hogyan jutott el a gondolati síkból a kivitelezés fázisába a cég elosztó raktára. Megtudtuk, hogyan sikerült a német anyacéget meggyőzni a projekt sikerességéről; milyen megoldások működtek és mik nem. Mi történik, ha a tulajdonosok között nincs egyetértés a beruházással kapcsolatban.
A robotok már a raktárban vannak? Tényleg itt vannak, hogy minden raktározási, intralogisztikai feladatot kivegyenek az ember kezéből? Magyarországon is jönnek a hatalmas, emberek nélkül működő óriási raktárvárosok? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ Kardos Péter az SSI Schäfer Systems International Kft. ügyvezető igazgatója és Cserjés-Kopándi Ildikó a GKID Research & Consulting Kft. értékesítési vezetője.
Bekk Róbert a Flex Zala Automotive Warehouse Logistics Managere a cég belső logisztikai fejlesztéseit és termelési ellátását ismertette a résztvevőkkel.
Innovációk, fenntarthatóság és globális kihívások. A szállítmányozói kerekasztal során arra keresték a választ, hogy merre tart a jövő ellátási lánca, mik a várható tendenciák. Olyan logisztikai szakemberek osztották meg tapasztalataikat, véleményüket, mint Kossuth József (cargo igazgató, Budapest Airport Zrt.), Lajkó Ferenc (ügyvezető, DigiLog Consulting), Bicsak Tamás (tengerentúli szállítmányozási igazgató, Ghibli Cégcsoport) és Zagyi János (Sales Operation ügyfélkapcsolati vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.)
A workshopokon is számos innovatív megoldással találkozhattak a résztvevők. A KION Group a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.-vel karöltve intralogisztikai témájú előadásában mutatta be az AGV-rendszer előnyeit, hatékony alkalmazási módjait.
Dr. Bódis Tamás, a CoReLog Kft. ügyvezetője rávilágított, hogy a szimulációval számos sikert lehet elérni az intralogisztika területén. Konkrét esettanulmányokon keresztül mutatta be a raktári és termelés logisztikai eredményeiket.
Egy igazán szórakoztató előadás keretein belül Katona Boglárka (projekt mérnök, GLABs) és Mayer Zoltán (logisztikai igazgató, Ghibli Cégcsoport) a két cég közös projektjét tárta az érdeklődők elé „GLABs időkapu és yard megoldások teljesítménye és gyakorlati eredményei a Ghibli raktáraiban” című előadásában. Zoltán megosztotta tapasztalatait a GLABs időkapu és yard menedzsment megoldások használatáról és megtérüléséről. Az előadásból választ kaphattak arra, miben segítenek ezek a szoftverek gyakorlati eredményeken és számokon keresztül bemutatva.
Erőforrás optimalizálás okos rendszerekkel és mindez a fenntarthatóság és fejlődés jegyében? Dolinka Márk (Software Architect, Allwin Informatika Kft.) ismertette a norvég Fieldata vállalat és az ALLWIN Informatika közötti sikeres együttműködést, milyen módon lehetséges a logisztikai és szállítási műveletek hatékonyságának növelésével optimalizálni a hulladékgazdálkodást.
A HR-szekcióban az aktuális, mindenkit érdeklő kérdésekre kutatták a válaszokat a szakértők. A megtartás az új toborzás? Ki hogyan csinálja? Kékgalléros munkaerő – Megtartani vagy megszerezni nehezebb? A munkaerőért folyó harc szintet lépett, és már a vállalatok egymástól vadásszák le a tehetségeket, főleg a szakkèpzett, digitális tèrben is jól mozgó kèkgallèros munkavállalókat! Hova vezethet ez a folyamat? Hogyan élik meg a szereplők? Erről beszélgetett Buga Bernadett (HR igazgató, Diehl Aviation Hungary Kft.), Kissné Szilágyi Katalin (WHC, Régió vezető) és Márton Katalin (Business Partner, Hammel & Hochreiter Kft.).
A vállalatok többsége kényszerül felülvizsgálni, optimalizálni toborzási költségeit. A top 3 betöltési csatornába az aktív munkaerőpiacról az álláshirdetésekre érkezők, a dolgozói ajánlási rendszer és gyakornoki program kerül a legtöbb vállalat esetében. A csatornákat optimalizálni érdemes, megtérülést keresve minden esetben! Uzsák András (Implementation manager, Radancy) a friss ajánlási programokról szóló kutatásukból hozta el legjobb gyakorlatokat és sok-sok adatot, több mint 200+ vállalati válaszadó visszajelzése alapján.
Idén egy extra programelemmel is készültek a szervezők. A konferenciák általános velejárója, hogy kevés idő van arra, hogy egymásról rövid idő alatt minél több információt tudjunk meg, pedig nagy igény lenne rá. A vacsora előtti időben az érdeklődők egy 60 perces interaktív ismerkedési élmény résztvevői lehettek a Profiles International Hungary jóvoltából.
A rendkívül eseménydús nap egy Gasztroest keretében gálavacsorával, díjátadókkal és zenés-táncos szórakoztató programmal zárult.
A konferencia az utolsó napra is tartogatott izgalmas prezentációkat. Kezdésként az idén már tizenegyedik alkalommal megrendezett Logisztikai Csapatbajnokság döntős csapatai (1. helyezett: eSZelősek csapat – Széchenyi István Egyetem Győr, 2. helyezett: Cargo Crew csapat – Budapesti Műszaki Egyetem, 3. helyezett: elMEháborítók – Miskolci Egyetem) mutatták be esettanulmányaikat.
Napjainkban alapjaiban változott meg a hulladékgazdálkodás rendszere. A változás szinte minden gazdálkodó életét érintette. A korábban már ismert Termékdíj kötelezettséget felváltotta az EPR, de nem minden területen. Az EPR kontra Termékdíj téma mélységeibe Dr. Falcsik István (Vám-, jövedéki és hulladékgazdálkodási tanácsadás, üzletágvezető, RSM Hungary Zrt.) vezette be a jelenlévőket.
Már 2023 október 1-jétől alkalmazni kell az importáruk karbonintenzitását ellensúlyozó mechanizmusról szóló uniós jogszabályok rendelkezéseit. A köznyelvben csak karbonvámként elhíresült szabályozás alapján eddig kettő jelentéstételi időszakon vagyunk túl. Az eddigi tapasztalatok összefoglalása és megosztása elengedhetetlen. A vámszakmai aktualitások mellett a CBAM jelentéstétellel kapcsolatos tapasztalatait is megosztotta Dr. Sábián Zsolt (vámszakmai igazgatóhelyettes, Ghibli Cégcsoport).
Az elektromos autók elterjedése körüli aggályok és remények egyaránt mindenkiben felmerülnek. Bazsó Gábor (főmunkatárs, Totalcar) igyekezett tisztázni az autózás „Nagy Elektromos Átállása” körüli kérdéseket.
Ecsedi Zsuzsanna (marketing vezető, Fürge Diák Iskolaszövetkezet) előadásában a Z generáció munkaerőpiaci helyzetét vette górcső alá. Kutatási eredményeiken keresztül ismertette, hogy milyen lehetőségek vannak ezekben a fiatalokban, valamint, hogy milyen versenyelőnyre tehetnek szert az őket alkalmazó munkaadók.
Konténerek, raklapok dobozok, tároló és szállító eszközök műanyagból, amelyek megvásárolhatóak és bérelhetőek. Túl azon, hogy ezek fantasztikusan jó megoldások a mindennapi logisztikai folyamatokban, a Schoeller Allibert képviseletében Jármy András mint a magyarországi piacért felelős Business Development manager és Kettős Attila Country és Sales Manager bemutatták, hogy a vállalat rendszerei hogyan optimalizálhatják és csökkenthetik a logisztikai folyamatok költségeit és ugyanakkor hogyan lehetnek „fenntarthatóak”.
A nap zárásaként Hollerung Gábor, Liszt Ferenc-díjas karmester, érdemes művész, a Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar ügyvezető zeneigazgatója látta el a résztvevőket olyan, a saját életéből hozott motivációs tanácsokkal, amelyek segítségül szolgálhatnak az élet nehéz és megoldhatatlannak tűnő helyzeteiben.
A három napos rendezvény után mindenki feltöltődve, rengeteg hasznos információval, innovációval és megannyi új üzleti ismeretséggel távozhatott, hiszen a hangulatos helyszínen számos lehetőség kínálkozott a szakma képviselőinek a személyes kapcsolatépítésre, a logisztikát érintő kérdések megvitatására és a tapasztalatcserére.