Lajkó Ferenc a beszélgetés bevezetéseként áttekintette a 2022-es év költségnövekedéseit a fuvarozási szektorban és összehasonlította ezeket a díjnövekedésekkel és a fuvarozói profitok alakulásával. Megemlítette az ebben az évben tapasztalt kapacitásnövekedést is. Ezután részletesen beszélt a 2023-as év harmadik negyedévéről, de ezúttal csökkenő kapacitásról volt szó. Végül előretekintett a 2024-es év kilátásaira, különös tekintettel a költségekre, a díjak alakulására, valamint a kapacitás változásaira.

Ezután Dittel Gábor beszélt a KÁSZ történetéről, módosításairól és tartalmáról. Kiemelte például a fizetési határidők fontosságát, és azt, hogy a KÁSZ szabályozza a megbízó és a fuvarozó üzleti viszonyának különböző elemeit, valamint részletesen ismertette a minimális szolgáltatási alapdíjat és annak számítási módját

Ezután Árvay Tivadar következett, aki megválaszolta, hogy mi indokolta a KÁSZ megváltoztatását. Tivadar többek között hangsúlyozta az ellátási lánc működésének fontosságát és a nemzetgazdasági célokat, mint például a GDP termelőképességének növelését, 2030-ig 5%-ról 10%-ra. A változtatás célja az alágazat versenyképesnek maradása. Beszélt a rakodási és raklap válogatási díjakról, valamint az állásidő bevezetésének fontosságáról.

A rendezvény fontos és informatív platformot biztosított a logisztika szektorban tevékenykedők számára, hogy megértsék és megvitassák a KÁSZ legfrissebb változásait és azok hatásait az iparágra.

Recommended Posts