Megnyitották Tibet első nagysebességű és villamosított vasútvonalát, amely a délnyugat-kínai autonóm régió székhelyét, Lhaszát köti össze Nyingcsi városával, lehetővé téve a nagysebességű vonatok közlekedését – tette közzé a Hszinhua kínai állami hírügynökség.

A 435 kilométer hosszú vasútvonalat óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre tervezték. A vonal három városon át megy és jelenleg kilenc olyan állomással rendelkezik, amelyek a személyi és teherközlekedést is ki tudják szolgálni.

Az új vasútvonal kiépítésének eredményeként a közúti közlekedéssel összehasonlítva a Lhasza és Nyingcsi közötti menetidő 5 óráról 3,5 órára csökken.

Ezen a vonalon közlekedik Tibetben először a kínai fejlesztésű Fuhszing típusú nagysebességű vonat, amely Kína minden szárazföldi tartományi szintű régiójában szállít utasokat. A Fuhszing vonatok sebessége elérheti  akár az óránként 350 kilométert is.

A mintegy 90 százalékban 3000 méterrel a tengerszint felett húzódó Lhasza-Nyingcsi vasútvonal építését több, mint hat évvel ezelőtt kezdték meg. A munkálatokban több mint 130 ezer ember vett részt. A vasútvonal 47 alagúton és 121 hídon halad át – ezek a részek teszik ki a teljes vonal mintegy 75 százalékát -, 16 helyen keresztezve a Tibet leghosszabb folyójának számító Jarlung Cangpót.

Forrás: Megnyitották Tibet első nagysebességű vasútvonalát – autopro.hu

Recommended Posts