A magyar fogyasztók között debütál az  innovatív papírpalack-prototípus, amit a Coca-Cola és a dán Paboco startup fejlesztett ki az elmúlt évben. Az újfajta csomagolási megoldást az év második negyedévében 2000 hazai vásárló ismerheti meg.

Az első európai piaci teszt során a Coca-Cola növényi alapú itala, az AdeZ kerül az új papírpalackba, és Magyarország egyik leggyorsabban növekvő online élelmiszer-kiskereskedőjével, a Kifli.hu-val együttműködve jut el a fogyasztókhoz.

Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratórium tudósai és a dán Paper Bottle Company (Paboco) együttműködésében kifejlesztett papírpalack-prototípus része az üdítőital-gyártó Hulladékmentes Világ globális stratégiájának.

A tervek szerint 2030-ra a Coca-Cola a felhasznált csomagoló anyagainak a 100%-ának megfelelő mennyiséget fog begyűjteni és újrahasznosítani.

A Paboco által kifejlesztett technológia célja olyan 100 %-ban újrahasznosítható palackok létrehozása, amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel, amely alkalmas folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására.

A papírcsomagolású termékek érdekessége még, hogy a bélés és a kupak újrahasznosítható műanyagból készül. A márka célja, hogy olyan palackot érjenek el, amely belül sem tartalmaz műanyagot, és teljesen újrafeldolgozható papírként.

A papírpalackot bemutató kisvideó az alábbi linken tekinthető meg:

Jön a papírpalack prototípus! – YouTube

Forrás: Index – Gazdaság – Magyarországon debütál a Coca-Cola első papírpalackja

Recommended Posts