Az egész világon érezhető a kínai konténerdömping hatása. A kínai kikötőkben már olyan mértékű a torlódás, hogy az a globális ellátási láncot is megakasztja.

Kínában ismét kitört a koronavírus-járvány, aminek következtében a konténerhajók feltorlódtak a dél-kínai kikötőkben. Például, a Cosco és a CMA CGM egyik teherhajójának is ki kell hagynia egy tervezett szingapúri megállót a Kínában felgyűlt késések miatt. A torlódás nemcsak az ellátási lánc meglévő zavarait súlyosbíthatja, hanem a szállítási költségeket is megnövelheti.

 

„A késések csak további lendületet adnak a szállítási költségek növekedésének Kínában. Konténerhiánnyal is küzdünk, és az exportigény is megnövekedett. A magas szállítási költségek pedig hozzájárulhatnak a globális infláció növekedéséhez” – mondta Josh Brazil, a project44, egy ellátási láncügynökség alelnöke.

 

A járvány és az Ever Given hajó balesete eleve nyomást helyezett a globális ellátási láncra. A project44 becslése szerint egy teherhajó átlagosan 8-9 napot tartózkodik Szingapúrban, szemben a tavalyi 5 nappal – olvasható a 168.hu hírei között. A teherhajók általában a sencseni Yantian kikötőben, valamint a Shekou és a Nansha kikötőkben szedik össze a késést.

Forrás: A konténerdömping az ellátási láncra és az árakra is hat – Transpack

Recommended Posts