A NiT Hungary, az egyik legnagyobb hazai közúti fuvarozói érdekképviselet szerint a hazai szállítmányozást illetően már annak rövidtávú stabilitásáért kell aggódni.

Az üzemanyag-áremelkedés tavalyi csúcsa miatt már szinte havonta kell árazni a fuvardíjakat. Viszont ha a megbízó nem eléggé alkalmazkodó, akkor az üzemanyag-drágulás aligha érvényesíthető a fuvardíjban. A másik égető probléma a sofőrhiány. Egyes cégeknél akár 5-10 kamion is kényszerpihenőn van, mert nincs aki vezesse őket.

A szakma kiöregedik, a fiatalok pedig nem tudnak olyan ütemben munkába állni, mint azt a szektor megkívánja, hiszen akár fél évig is tanulniuk kell a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó sokrétű szabályozást.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára elmondta, hogy nehéz gyakorlott és megbízható kamionsofőrt találni, aki nettó 800 ezer Ft alatt munkába állna. Rengeteg meghirdetett állást lehet olvasni, a fluktuáció óriási mértékeket öltött.

Forrás: https://transpack.hu/2022/02/23/logisztika-szallitmanyozas-fuvar-soforhiany-logisztika/

Recommended Posts