A vártnál jóval hamarabb, 2023-ban kerül a tengerre a Maersk első nullemissziós hajója, így haladva a teljes karbon semlegesség felé, amit 2050-re akarnak elérni.

A nullemissziós hajót biometanol vagy e-metanol fogja hajtani, de képes lesz majd nagyon alacsony kéntartalmú (VLSFO) gázolajjal is menni. Az egység 2000 TEU kapacitással fog rendelkezni, és regionális útvonalakon fogják igénybe venni.

A Maersk összes új hajóját a jövőben fel akarják szerelni a dual fuel (kétféle üzemanyagú) technológiával, amely lehetővé teszi a szén-dioxid-kibocsájtás szempontjából semleges meghajtást, vagy a nagyon alacsony kéntartalmú üzemanyag használatát.

„Az A.P. Moller-Maersk cégnek az az ambíciója, hogy vezetője legyen a világ logisztikájának dekarbonizációjának. A célunk, hogy a mi flottánk 2050-re karbonsemleges legyen, szabályosan kozmikus kihívás volt, amikor 2018-ban bejelentettük. Ma már erre a célra kihívásként tekintünk, amely teljesíthető” – tájékoztatott Soeren Skou, a cég elnöke.

A dán logisztikai operátor célja 2050-re elérni a kibocsájtási semlegességet. Az ehhez vezető úton egy állomás lesz a CO2-kibocsájtás 60%-kal való csökkentése 2030-ig.

A Nemzetközi Energiaügynökség szerint 2019-ben a tengeri szállítmányozás felelt a világ CO2-kibocsájtásának kb. 2%-áért.

Forrás: https://trans.info/hu/ket-ev-mulva-oko-hajoval-is-szallit-a-maersk-227509

Recommended Posts